Tuesday, November 16, 2010

Fakta menarik

Assalammualaikum...

Di sini saya ada menerima sebuah mesej dari kawan saya Hasif Nor Azman di laman sosial (Facebook). Beliau menyuruh saya berkongsi tentang satu fakta menarik di blog ini. Berikut merupakan faktanya:-

7-11-09   - Aidil adha jatuh pd ari JUMAAT
18-12-09 - Tahun baru hijriah jatuh pd ari JUMAAT
25-12-09 - Natal jatuh pd ari JUMAAT
01-01-10 - Tahun baru jatuh pd ari JUMAAT
26-2-10   - Maulud nabi pd ari JUMAAT
28-10-10 - Hari wesak jatuh pd ari JUMAAT
28-5-10 - 10-910 - Aidilfitri jatuh pd ari JUMAAT

INGAT DAN RENUNGKAN. DIDALAM AL-QURAN TELAH MENYEBUTKAN BAHAWA KIAMAT BERLAKU PADA HARI JUMAAT!!!

Banyakkan Istighfar dan berdoa kepada ALLAH

27-8-10 - nuzul Quran pada hari JUMAAT
5-11-10 - Deepavali pada hari JUMAAT
 
Adakah KIAMAT sudah hampir??? RENUNGKANLAH...

TAHUN 2011 & 2012 KITA SAMBUT SYAWAL JUGA PADA HARI JUMAAT..

Ahli kitab tahu tentang perkara ini, sebab mereka menunggu kemunculan DAJJAL..KIAMAT tidak akan terjadi sekiranya AZAN MASIH BERKUMANDANG SETIAP WAKTU..SENTIASA BERDOA AGAR DITETAPKAN DIDALAM HIDAYAT HINGGA KE AKHIR QALAM..
 
Sekadar renungan bersama bersempena Hari Raya Qurban ini..mungkin terlalu banyak yang kita lupa dan leka..

Di sini sahabat saya ingin menjelaskan supaya kita semua beringat tentang hari kiamat. Nasihat saya, tidak perlulah kita menunggu hari kiamat hampir baru kita semua hendak kembali kepadaNya. Sudah maklum pun yang hari kimat memang sudah dekat walhal sejak zaman Rasullullah lagi, baginda memberi peringatan bahawa jarak ketibaan hari kiamat umpama jarak dua buah jari.
Bukan saya ingin berceramah tetapi sekadar mengingati sesama kita. Sedangkan diri ini pun belum mencapai lagi tahap selamat di hari KIAMAT. Lihatlah di sekeliling kita, MASYAALLAH

No comments:

Post a Comment